Wednesday, August 23, 2006

pesan org lama

assalamualaikum semua........
stlah beberapa ari aku create blog ni baru aku ada mood utk story kat sini..
citer dia camni......

pada satu ari yg aku dah tak igt bila, dah lama dah bak kata datuk m
aku dikenalkan pada sorang pakcik ni....aku pun dah tak igt nama dia pasai dah lama dah....
menurut org yg kenai ngan dia,pakcik ni dulu2 kira samseng gak la. slalu kuar masuk 'kursus' yg tak penah abis...
dipendekkan citer aku berpeluang duk minum semeja ngan dia sambil sembang2 kosong
tgh syok sembang aku pun cuba la cucuk jarum tya kisah lama dia masa muda2 dulu la...
dia pun kata 'dah lama dah.....' tu citer dah basi... kata dia lagi
aku tak kira camner pun ari tu aku nak gak tau kisah dia.aku pun cucuk la jarum tu dlm2 lagi akhirnye berjaya gak aku...

dipendekkan citer lagi dia pun mengimbas kembali kisah yang dia kata dah basi tu...
menurutnya dulu2 dia ni memang samseng abis, semua org takut kat dia
silap skit pukul
silap skit belasah
silap skit lagi 'katok'

sori la aku sebenarnya bkn nak citer kisah pakcik ni.... aku nak citer pasai pesan dia kat aku
tapi aku kena la bagi intro pasai pakcik ni sket..nanti korang tak paham...

ok, dipendekkan citer lagi sebenarnya dia pesan kat aku lagu ni.....
'zura....ingat pesan pakcik ni smpai bila2....zaman la ni bkn cam zaman pakcik dulu2, zaman dulu sapa kuat dia berkuasa zaman la sapa kuat mati muda... '
korang paham tak apa maksud dia? dlm tuh!!!!

dia pesan lagi' dlm diri kita ni ada baik ada jahat, zaman dulu yg jahat kena duduk dpn, klu tak org pijak kpala ...zaman dulu sapa baik slalu jadik mangsa....tapi itu zaman dulu....
dlm zaman la ni yang baik kena duduk dpn.klu tak, ada harapan la mati muda...'
korang paham ker tak ni? klu korang tak paham aku pedulik apa, janji aku paham (buat citer syok sendiri la)

dia pesan lagi ' walaupun zaman la yang baik duduk depan yg jahat tak bleh tinggal terus....simpan dia kat blakang... klu tinggal terus kita akan jadik mangsa manusia2 tak berhati perut yg akan cuba utk menjatuhkan kita... jadik masa tu la kita kena keluarkan yg jahat tu utk mempertahankan diri....'

adakah korang paham maksud tersirat yg cuba disampaikan oleh pakcik tu?
klu tak paham lantak korang la skali lagi...
klu yang paham, korang rasa pesan pakcik ni bleh pakai ker? ker?ker?

pesan dia lagi klu korang dah abis baca lawat la aku pnya entry ni;

http://specialgila.blogspot.com/

biasak la carik makan......heheheh......

5 Comments:

Blogger Sunan_Jati said...

Yang baik?? yang jahat ... erm mcm ying dan yang la plak... erm yang baik dan jahat tu aura kiter ker... erm... aku konpius skitla... erm.. ha aku tau mesti jin tanah nie... hehehehe....
erm mcm ner nk buat kuar yang jhat dan baik tu... aku tgh geram nie... rasa mcm nk pi katok pala org jer... hehehe...
apa2x pun... good story....

1:52 AM  
Blogger 13may said...

adakah saya mengenali pakcik itu???

2:43 AM  
Blogger zwitterion said...

salam, nak kenalan ng pak cik tu jugak..:)

8:00 PM  
Blogger hamka said...

pakcik dah tua dah...

9:16 PM  
Blogger Taiko said...

seram aku baca entry kau ni.. kaler hurup macam kaler darah

12:14 AM  

Post a Comment

<< Home