Thursday, October 04, 2007

Aku dan driving scool 2

semekom semua! jmpa lagi dlm sambungan seterusnye...


masa aku jadik kerani kat situ, aku blajar la skit2 pasai pengurusan sm. klu tak salah aku la, aku start ngajar masa lesen aku umur 6 bln. ngajar secara haram la... masa tu aku mana ada sijil ngajar lagi. nak wat camne tmpt aku keje tu masa tu tak ckp instructor, jadik
dia mintak tlg aku ngajar. aku masa tu takde pikir lain, rasa ngajar mandu ni cam best jer, tu yg aku ok jer tu...

msa tu aku la instructor paling muda kat kl ,rasanye la....
time tu bebudak muda tak minat nak ngajar mandu, takde kelas katanya...
aku ada sorang kawan ni , masa tu dia nak pi minang awek dia la... hangpa tau bakal mak metua kata apa?

" takat keja hang ngajar mandu ni hang bleh bela anak aku ka? hang nak bg makan apa? kerja hang ni takdak masa depan! aku tak sudi hang jadik menantu aku! pegi berambusss!!! pantang keturunan aku kawin ngan cikgu mandu! blah la!!"

mak metua dia ckp skit jer... aku jer yg tambah kasik lebih skit. nak bagi nampak cam hina la keje sm . korang rasa patut ker dia ckp camtu? hampeh tul la! dia ingt cikgu sm ni lekeh sgt ker?

lekeh smpai anak dia kawin lari ngan member aku... padan la ngan muka! anak dia terjun tingkap tu! gilakan member aku.. ntah mandram apa member aku pakai tak tau la aku!

skang ni diorang hidup bahgia ngan 3 org cahya mata, member aku dah jadik menantu kesayangan keluarga bini dia....
sbb apa? member aku dah jadik tokeh sm yg agak berjaya kat kl ni... hampeh punya mak mertua! dah tak timbul dah nak bagi anak dia mkn apa.. siot tol la org camtu!


ok2 dah ngarut ke member aku plak... blk kita ker citer aku...

masa aku jadik cikgu haram dulu best la gak, asal nampak jpj jer asyik cari jln nak lari jer.. tapi aku penah gak la kena saman pasai takde sijil ngajar..

korang jgn la pikir aku wat kejer haram plak... aku wat keje halal woo... cuma takde sijil ngajar je...
sama gak la ngan drebar bas dan teksi yg takde psv, bwk lori takde gdl, kedlesen niaga.... rezeki halal gak! cuma jln dia slh skit jer... bkn kencing org pon...

korang nak tau, semua cikgu2 sm ada pengalaman yg sama ngan aku.. curik2 ngajar carik pengalaman dulu pastu baru amik sijil ngajar... hampir semua org lama yg aku tya ada pengalaman lari dari jpj ...
ntah2 cikgu korang dulu pon sama gak la cam aku( pada yg dah ada lesen mandu) haha..
check it out!

korang nak tau berapa lama lesen korang pegang baru bleh amik sijil ngajar?

LIMA taun wooo... lama tuh! jadik lama gak la aku ngajar takde sijil haha... skang ni dah ramai dah bebudak muda nak jadik cikgu mandu...

antara sbb yg diorang ckp aku.....

kita jmpa dilain entri ... aku nak kuar pegi beli makanan utk berbuka puasa kang... skang pun dah pukul 6 ptg takut takdan plak, satgi jln jem wooo...

caucincau....

http://specialgila.blogspot.com/2006/08/promosi-lesen-memandu.html

31 Comments:

Blogger SamWise said...

kenape diorg lari dari JPJ eh?? Hmmm kemuyskilan..tahu la gaji keciput..tapi..ade pencen OooOoo...

pernah dapat awek cun ke time ko megajar sm...mesti ade kan...rekomen satu..huhu

ckp kat member hang..tahniah...terror gak member hang tu dah jadi tokeh skrg...berbahagia ngn bini..bersusah sameĀ²...senang sameĀ²..baru la mak mertua die recognise die balik..hampeh...dah adat dunia... huhu

10:53 AM  
Blogger DeeN said...

Woah, kalo camtuh, beberapa bulan lagi aku dah leh jadik cikgu mandu ler. Bape hinggit nak pi amik lesen tuh plak huhuhu ...!

Hampeh tul dpt mertua cam gitu mataplastik sungguh! HUH!!

10:59 PM  
Blogger byl said...

pehh
mak mertua xle blah.
cm dlm drama lak

2:09 AM  
Blogger HazuraHamzah said...

mr sadman: keno la ejas sendri.. tak pandai den nak rekomen nih.. sbb semua makhluk tuhan cun2 belaka..taste masing2 la ..

akan aku sampaikan insyaallah..


deen: tak mahal dlm sibu lobih ja...kursus pon tak lama 8 hari ja...


byl: kita semua memang pelakon2 dipentas dunia...
allah itu direktornya...al quran itu adalah skripnya..

7:58 AM  
Blogger 13may said...

wehhh...dulu aku penah ikut sorg cikgu memandu...rasanya ingat lagi kot kalau nak ajaq takat2 step nak masuk parking tuh...

hahha hahha :D

6:03 PM  
Blogger TedungS said...

ceh.. hampeh punye mak mentua tu

6:30 PM  
Blogger nanonano said...

dulu ms nk mik lesen,
puas carik pengajar pompuan,
sbb yg laki biasenye gatai2 sume,
last2 dpt yg pompuan, garang nk mampus,
sabo je la, huhu :p

P/s: hope kamo pon akn jd tokeh sm yg agak2 berjaya gak satu hr nanti keh! :D

7:00 PM  
Blogger Nunn said...

salam kenal brader....tak pe brader keja ape pon tak kisah janji halal disisi islam...herta dunia ni kalau nak kejar dia lagi tak cukup....pepepon selamat hari raya

8:19 AM  
Blogger HazuraHamzah said...

tedung: mak metua dia la...

nano: penah jmpa anak murid yg gatai nak mampos...
dah jadik tokeh dah... cuma blom betul2 berjaya ja..

13 may: aku kenal ka cikgu tu? haha..

nun: nyaris2 jadik kartunis...

8:44 AM  
Blogger arsaili said...

adess..,baru teringat tak ambik lagi lesen memandu kat negara kangaroo ni..dah la susah nak pass...

8:21 PM  
Blogger kawaii_desu said...

assalamualaikum!!

salam ziarah :)
mmg hampas kelapa sawit la men tua yg milih cam tu, but tabik la member awak sebab berusaha sampai jadik tokeh sm yg berjaya...

slamat ari raya!

11:46 PM  
Blogger faridmw said...

salam..
selamat berpuasa dah selamat hari raya....
bersabar jala..
buat la kerja apa pun janji semuanya halal...
kalau kaya tp rezeki tak halal buat apa?

2:03 PM  
Blogger p.e.e.p.a said...

mak aih..takutnya dpt mertua gitu.huii..mintak jauh

7:38 PM  
Blogger HazuraHamzah said...

arsaili: payah2 sgt, ko tunggang jer kanggaroo tu

kawaiidesu: hampas nyok klu kat kg aku...

faridmw: kaya sblm miskin...

peepa: tak bleh tolak suratan takdir

12:13 AM  
Blogger akirasuri said...

Salam.

terima kaseh menyinggah tadi ek ;)

Woah! bos sekolah memandu ek!
mesti income sangat sangat sangat bagus ni :)
saya pernah uruskan sekolah memandu kakak saya hampir setahun.
kalau kamu buat marketing kaw kaw.
monthly income boleh cecah hampir RM3K ke atas kan.

apapun.
saya doakan biz kamu sukses, insya-Allah.
rezeki semua datang dari Allah kan :)
pedulikan saja apa cakap-cakap orang...

salam.

12:43 AM  
Blogger inna hayati said...

sekarang memang untung kan...satu lesen je da cecah rm1000...nape mahal sangat ek??muskil betul??

mak mertua macam tu...memang harus kite tayang duit berkepuk dalam purse baru die senyap...mintak2 tak jumpe la mertua macam tu...amin...

1:51 AM  
Blogger HazuraHamzah said...

akirasuri: tq...

inna hayati: tu klu kat luar kl... dlm kl tak smpai rm1000... byk sm main harga, byk francais institut memandu .. dah tak mcm dulu tapi bleh la..


tgk nasib la kan...

6:33 AM  
Blogger pandagumuk. said...

ala..mane aci too be continued~

10:26 AM  
Blogger HazuraHamzah said...

pandagumuk: citer ni tak abih klu awk baca smpai 6 bln berturut turut.. hahaha

9:09 PM  
Blogger Mak Su said...

eh.. bagusler kor, ada pengalaman cara-cara nak lari dari jpj, polis.. ituler salah satu pekdahnyer mengajar haram ek (cikgu tak de lesen.. tapi ko halal, kan?) Selamat hari raya

10:11 PM  
Blogger HazuraHamzah said...

maksu: masa tu la maksu... skang klu jmpa jpj siap berenti tya " tak nak tgk lesen ngajor saya kor??" hehehe ... dah bleh eksen dah....

10:26 PM  
Blogger KakNi said...

Salam ziarah. Terima kasih kerana melawat blog saya.

Selamat Hari Raya. Maaf Zahir & Batin.

7:34 AM  
Blogger kakLuna said...

hang neh memang berani lah...cayalah..aku ni jangankan nak jd cikgu mandu, aku nak ajar diri aku mandu pun terketaq2..ha ha ha

mandu..mandu..mandu.. :P

10:06 PM  
Blogger HazuraHamzah said...

ahni: sama2 meyambut ari raya..


kak luna: yeah!!! idup musti berani!!!

9:41 PM  
Blogger Taichee~@! said...

salaam,

cheh mati mati den ingat ekau ni cam den, perempuan. macam nama senior uni den dulu nama ekau ni. tapi nama dia ada Nor.

hehehe.

*sudah memandu selama 13 tahun lalalala*

8:38 AM  
Blogger kawaii_desu said...

salam...
bila nak hapdet nih huhu

8:56 AM  
Blogger 13may said...

updet plsss.....hahha

7:11 PM  
Blogger arsaili said...

ni raya sakan ker ni..mengalahkan org balik kpg

8:36 PM  
Blogger byl said...

heh!
bila nk update ni?

*byl

1:44 AM  
Blogger arsaili said...

tu la..tak berupdet2 jer..sabo je

2:26 AM  
Blogger Bunga Rampai said...

Salam,

Selamat Hari Raya Aidilfitri, maaf zahir dan batin.

Terima kasih mengunjungi blog saya tempoh hari, amat menghargainya :)

Masih dalam mood raya?

7:53 PM  

Post a Comment

<< Home